: امروز
× تماس با ما 4988 647-713
×   \

ایجاد برند زنده و پویا,عملکردی اشتراکی است و هر شخصی در شرکت یک هنر پیشه است.وقتی مدیر فروش ,مشتری به دست می آورد,وقتی مدیریت به تماس تلفنی ترتیب اثر می دهد,وقتی مدیر ارشد مالی آگهی سود را منتشر می کند ,وقتی مدیر محصول نمونه  نمایشی را ارائه می دهد ,وقتی حسابدار صورت حسابی را می پردازد ,هرکدام از این رویدادها ,عمق و جزئیات را به متن نمایشنامه (برنامه تبلیغی)می افزایند,مسلما همان طور که عملیات تبلیغی جدید یا وبسایت این کار را انجام می دهند .مردم متن نمایشنامه (برنامه تبلیغی)را با توجه به تجربیات خود از شرکت و ارتباطات آن می خوانند.سپس نسخه  تفسیری خود را از شرکت ,برای دیگران تعریف می کنند.وقتی تجربیات مردم با انتظارات آنها مطابقت کند,وفاداری آنها افزایش می یابد. آقای استلا  ادلر,اغلب به دانشجویان خود می گوید (نمایش ندهید, رفتار کنید)برند های زنده و پویا نمایش نمی دهند ,وقتی اعمال بیرونی شرکت با فرهنگ داخلی آن همسو باشد ,برند با اعتبار می شود و سندیت طنین می اندازد .

مراقبت از برند

اهمیت رو به رشد برند,دارای جنبه ای با اهمیت نیز هست که مورد غفلت واقع شده است :آن جنبه ,آسیب پذیری رو به رشد برند است .عرضه ی ناکام و شکست خورده تمرکز سرگردان برند یا شایعات ننگین ,می توانند به اعتبار برند خدشه وارد کنند و ارزش آن را کاهش دهند . و اکنون در نتیجه جهانی شدن ,اخبار بد نه تنها سریع منتقل می شود بلکه به دور دست ها نیز می رود .شکست مفتضحانه ی لاستیک فایر استون به سرعت ارزش برند فورد را تا 17% ,از 36 میلیارد دلار به 30 میلیارد دلار کاهش داد و فقط در طی 1 سال آمازون 31%ارزش برند خود را در نتیجه ی تلاش برای تعمیم گوشه ی دنج آنلا ین در کتاب موسیقی ,دوربین ,وسایل کامپیوتری,مبلمان بچه و اسباب بازی با عدم موفقیت قابل پیش بینی از دست داد.در طی همان دوره ارزش برند استار باکس تا 32%رشد یافت .چرا؟استارباکس هنگامی که کالای خود را بیشتر به سوی آمریکا میانه روانه کرد,از برند خود مراقبت کرد :استارباکز تجربه را گسترش داد در حالی که تمرکز را به خوبی تمام حفظ می کرد.

برای این که دانش برند در سر تا سر سازمان جا بیفتد باید در مقابل (محوشدن)یعنی تمایل به از بین رفتن خرد تصمیم گیر ذر شرکت هنگامی که کارمندان مجرب آن را ترک می کنند ,محافظت شود .موفقیت بلند مدت هربرند ,به احیا و بازسازی دائمی حافظه ی شرکت بستگی دارد.از آنجایی که کارمندان کلیدی تمایل دارند در شغل های خود فقط برای 2 تا 5 سال باقی بمانند ,چالش شرکت تسخیر دانش برند و انتقال دست نخورده و کامل آن به نسل بعدی است.اما جه طور؟با یک برنامه آموزشی برند که در سرتاسر شرکت در شبکه ی خلاق آن توزیع و جاری می شود ,بقای برند را تضمین می کنید ,در حالی که آن با آغوش باز برای دریافت باز خورد از سوی جامعه  ی برند آماده است.

تعداد بازدید : 17 |تاریخ : 1396/10/19 | Admin : توسط   تعداد نظرات : 0
( 0 ) ( 0 )

: نظرات




ثبت نظرات ارزشمند شما : (* فیلد های اجباری )