یک تغییر ساده در خرید,هارلی دیوید سون را نجات داد


توسط : Admin
تاریخ : 1396/12/26 بازدید : ١١٢

( 2 ) ( 0 )

هارلی دیوید سون یک نماد آمریکایی است .مدت صد سال است  که موتور سیکلت های شرکت هارلی دیویو سون در سرتاسر بزرگراه ها و جاده های آمریکا با سرو صدای زیاد حرکت می کنند.هالیوود برتری این شرکت را به رسمیت شناخته است.مارلون براندو و پیتر فوندادر سینما این موتورها نقش های آدم های دیوانه و وحشی یا آدم های خوش رکاب را بازی کردند. لیکن اوایل دهه 1980 کارخانه در شرایط سختی قرار گرفت و برای ماندگاری خود تلاش می کرد .شرکت های ژاپنی تصاعدی رشد می کرد و این شرکت لنگ می زد.در همان زمان بخش تخصص مهندسی شرکت افت شدیدی کرد و آنها قادر نبودند به سادگی محصولاتی را به قیمت مورد نظر مشتریان تولید کنند.فروش به شدت سقوط کرد زیرا مشتریان به دنبال خرید موتورسیکلت از جاهای دیگر بودند.وهمچنین شرایط اقتصادی هم کمکی نمی کرد. تورم بالا بود بیکاری زیاد بود ,نرخ بهره بالا بود,خیلی روشن نبود که شرکت هارلی دیوید سون می تواند نجات پیدا کند یا نه؟

به گفته جف بلو اشتاین رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت،ما وقت زیادی را صرف کردیم تا فرایند کسب و کار ,ارزش ها ,مباحث و موضوع ها ,بیانیه ماموریت و تمام چیزهایی را که به آن اعتقاد داریم ,در کنار هم قرار دهیم .ما می خواستیم همه چیز در یک جهت متمرکز شود .اماکلید و نکته مهم واقعی .ایجاد روابط جدید و ساده تر یا تامین کنندگان بود .بررسی دقیق بخش مهندسی شرکت ,سیستم خرید بخش مهندسی .توسعه و تولید را آشکار کرد.این بخش مهندسی مجبور بود موجودی را برآورده کرده,بهترین تامین کنندگان قطعات را شناسایی کند و بعد بپذیرد که فلان تامین کننده ظرفیت و توانایی پشتیبانی از طرح را دارد.اما مهندسانی که در بخش مهندسی توسعه مشغول کار بودند, نه آموزش دیده بودند نه تجربه داشتند و نه فرصتی داشتند که مانند خریداران عمل کنند.آن ها غالبا تامین کننده هایی را انتخاب می کردند که از نو آوری برخوردار بودند,اما در تولید با حجم بالا   ,یا رعایت برنامه زمانی تحویل کالا ,افتضاح بودند:شرکت دچار ضرر زیادی شد.

بنابر این هارلی دیوید سون به سادگی کل شیوه خود را تغییر دادو یک متخصص با سمت مهندس خر ید را مامور انجام تمام خرید ها و کنترل و اداره این روابط کرد.خیلی زود همه چیز دگرگون شد .بلو اشتاین ,این کار را به عنوان اتخاذ روابط سودمند با تامین کننده های هارلی دیوید سون و انتخاب یک راهکار استراتژیک برای خرید توصیف می کند.اما مهم نیست شما آن را چه بنامید تاثیرات این تغییر ساده فوق العاده بود.

در یک سال تولید موتور سیکلت های هارلی دیوید سون 5/17 درصد افزایش یافت و میزان درآمد شرکت رشد مرکب سالانه 37 درصد را نشان میداد و درآمد مشترک با رشد 8/18 درصد به 45/2 میلیارد دلار رسید.

در سال 2000 مجله خرید ,مدال سر آمدی حرفه ای به این شرکت داد و در سال 2002 سهام داران 242 درصد بازگشت سرمایه داشتند.